Artikel Södermalmslägenhet - Residence Christie's International Real Estate

ENG

Residence Logo

Nyhetsbrev

Kontakt

”Det är något speciellt med etagevåningar mitt i en storstad”

Just nu förmedlar Residence Christie´s en fantastisk etagevåning på Södermalm med milsvid utsikt över Stockholm. Bostaden har stylats av Move2 Inredning och en av deras stylister, Elina Arkéus, förklarar hur de har tänkt kring homestylingen när det kommer till en så fin bostad, medan mäklaren Cecilia Carlsson på Residence Christie´s berättar hur hon arbetar för att hitta rätt köpare till den här typen av unika objekt.

Hej Elina! Du har varit med och stylat etagevåningen på Duvnäsgatan. Berätta vad som gör bostaden unik?

– Det är en fantastisk bostad och det är något speciellt med etagevåningar mitt i en storstad. Dessutom har våningen en stor terrass med utekök och magisk utsikt över Stockholm, en del av terrassen är inglasad och det finns öppen spis i bostaden. Mer än så kan man inte begära av en bostad.

Är det någon särskild detalj i hemmet du uppskattar extra mycket?
– Vi på Move2 Inredning blev verkligen förälskade i bostaden. Personligen fastnade jag mycket för det otroliga taket och rymden i hallen. En takhöjd på över fem meter hör inte till vanligheterna. Jag är väldigt glad över de coola konstverken som sitter uppe i hallen, de gör sig perfekt i det utrymmet. Jag hade själv velat placera konst där om tavlorna inte redan hade funnits.

Hur stylar man en bostad som från början är så otroligt fin?
– Poängen med homestyling är att höja värdet på bostaden. För att lyckas är vår viktigaste uppgift att visa upp bostadens fulla potential. Att bostaden är väldigt fin från start underlättar givetvis en lyckad försäljning, men räcker inte hela vägen. En fin bostad kan vara svårsåld om den inte är optimalt planerad, har för stora möbler på för liten yta eller har outnyttjade utrymmen. När inredning byts ut är det för att helheten ska hålla en röd tråd, samt ha rätt form och storlek för rummet. Vi stylar inte för ägaren, utan för spekulanterna.

Hur håller ni kontakten med kunden under processen?
– Kunden hålls uppdaterad under arbetets gång, men är inte delaktig i valet av inredning. För att få ut maximalt av sina pengar när man anlitar en homestylist är det viktigt att låta oss använda vår profession, vilket innebär att kunden behöver ha tilliten att låta oss planera och utföra stylingen utifrån vad vi tillsammans med kundens mäklare anser vara bäst för bostaden.

Hej Cecilia Carlsson, du är mäklare på Residence Christie´s med väldokumenterad erfarenhet av att förmedla den här typen av objekt. Berätta vad som gör bostaden speciell?

– Att bostaden är exklusivt renoverad och besitter de specifika egenskaper som karaktäriserar en unik våning. Alltifrån en spektakulär takhöjd i hallen som bidrar till en ombonad villakänsla till en fantastisk altan med vidsträckt utsikt. Dessutom är det inte så vanligt med så stora våningar på Södermalm.

Berätta hur ni på Residence Christie´s arbetar?
– Alla kunder och bostäder är olika och det är viktigt att ta sig tid att sätta sig in i varje enskilt uppdrag för att det ska bli ett så bra resultat som möjligt. För oss är det viktigt att arbeta noggrant och metodiskt. Tack vare detta, vår samlade erfarenhet samt våra kontakter lyckas vi genomföra våra bostadsförmedlingar professionellt på allra bästa sätt.

Har du tillgång till ett stort spekulantregister?
– Residence Christie´s har ett omfattande spekulantregister av hög kvalitet och med hög kvalitet menar jag att registret består av kunder anpassade efter de objekt vi säljer. I det registret når vi även ut till de passiva köparna som är kunder vi har haft kontakt med tidigare.

Är mäklarna hos er generösa med att dela med sig av sina kontakter?
– Vi arbetar utifrån ett True Partnership vilket innebär att mäklarna delar på en del av vinsten. Alla mäklare har därmed stora incitament att dela med sig av sina kundkontakter. Det gynnar våra kunder, både säljare och köpare, att vi arbetar aktivt med att dela kunder och gemensamt engagera oss i att försöka hitta avslut vid försäljningar.

Hur sköts kontakten med säljaren under förmedlingens gång?
– Vi har både muntlig och skriftlig kontakt under hela processen. Det är viktigt att kunden känner ett stort förtroende för oss och att alla parter har rätt förväntningar. Vi är väldigt måna om att kunderna ska bli nöjda och känna att vi är engagerade och professionella genom hela processen. Det är avgörande för om de kommer att anlita oss igen.

Är du intresserad av bostaden?
Läs mer om objektet samt kontakta mäklaren Cecilia Carlsson här.